tantenpahammarstromsfisk.se

Första läskiga inlägget...

Publicerad 2016-08-10 09:04:20 i

Jösses... Vad gör jag? Bloggar? Vem kommer orka läsa om en 40 årings floskler kring mat & dryck? Jag har i och för sig jobbat med mat sedan jag var 16 så det har blivit en del skrönör/ matupplevelser genom åren...
Sedan 10 år äger och driver jag Hammarströms fisk på Östgötagatan på hipster söder...
Det är hipsterna och jag. Och Ullis för guds skull, min vapendragare.
Vi kallas även för Klapp & Klang. Hon är till och med äldre än jag.. Och ingen hipster hon heller.
2 snäckor som gillar mat, det är vi det.
Och människor, jag fullkomligt älskar tanterna på + 100 som kommer in och berättar när dom gick med mamma till butiken och handlade sillbullar med korintsås(det är ingen under 75 som handlar det idag så det är inte många år till som vi behöver laga det... På tal om hipsters, dom vet knappt vad det är) Dom pratar om Elsa Hammarström som startade butiken redan 1921 och hur det rann vatten på fönstren.. Mitt hjärta svämmar över när södergubbarna som berättar hur det var i kvartet när de var grabbar, om Facklan som låg vägg i vägg och bara visade västern filmer..
 
Har så mycket historier på lut, nu gäller det vara att någon orkar läsa om mina floskler.. Jag har i alla fall Siv, Ullis svärmor som är min trognaste läsare, henne kommer jag kunna lita på.
Och kanske just du? 
 
Nå vi får väl se hur detta utvecklas..
Väl mött säger Pernilla Gillberg på Hammarströms fisk

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2016-08-10 10:07:33

Ha ha ha, sillbullar i korintsås! Underbart! 😂

Svar: Fast det är fanimig inte gott...😳
Pernilla Gillberg

Postat av: Cattis

Publicerad 2016-08-10 14:01:55

Ja, jag kommer då att läsa tantens inlägg😊😊😆

Svar: Underbart! Är fortfarande lite förskräckt...
Pernilla Gillberg

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-10 16:09:02

Trevligt! Hälsar en av tantkunderna 😊

Svar: Åh härligt!! Vi tanter måste hålla ihop!
Pernilla Gillberg

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-12 15:54:02

Trevligt hälsar ännu en av tanterna. Söder är fullt av tanter

Svar: Vi tanter får hålla ihop! Hoppas du uppskattar läsningen
Pernilla Gillberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pernilla Gillberg

Matvrak på +++23 som äter och dricker oavbrutet.. Äger och driver Hammarströms Fisk i Stockholm sedan 10 år tillsammans med Ulrika Högberg. Världens roligaste ställe i min utsago. Häng på och se vad vi gör där vettja! Väl mött/ Pernilla

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela