tantenpahammarstromsfisk.se

Ibland så

Publicerad 2017-01-03 14:14:13 i Mat,

har Fantomen vanliga kläder ;)
Nej allvarligt ibland så har vi också lugnt, dock ytterst sällan. Den här veckan är dock lugn, brukar bli det efter nyår.
Folk är borttresta och har ledigt. I ärlighetens namn är det ganska skönt. Sparlågan kickar in, man hinner röja lite.. Städar ut julen och kontoret fick sig en omgång..  Bort med gamla följesedlar och gamla beställningslappar. Skönt att göra det i lugn och ro.. Veckor som denna gör verkligen att man kan ladda om, ladda för den kommande våren. Behöver det, december var intensiv men jag säger det igen, jag är otroligt tacksam för det!
Många nya vänner som kom till oss, på rekommendationer av er! Det bästa betyg man kan få!
Nyårsmenyn verkar ha gjort succé, sålde slut och många som hört av sig ock tackat.  För att inte tala om julborden, slog rekord i julmat i år. Dessvärre tog lite mat slut. När det gäller nyårsmaten kan man jaga i kapp men det är svårt att jaga på den gravade laxen och inlagda sillen... Det kräver sin tid!
Men kul med alla fina ord,det värmer också ska ni veta.
 
Men nästa vecka är allt som vanligt igen, Ullis kommer hem efter en kort välbehövloig semester och vi ska skriva en drös nya cateringmenyer, student menyer och allt annat som hör våren till. Så nu vänder vi blad igen och kör hårt 2017.
Ska kanske nämna att hon INTE ska vara köksmästare på årets nobelfest, kanske bara något jag fabricerade på sociala medier efter hennes enorma bedrift att få i väg alla julbord till, tror jag nästan varenda företag i stockholm..
Ullis, Calle, Annie, Cornelia, Nat & Zeke har gjort ett fantastiskt jobb här i december. Utan dom vet jag inte vad vi skulle göra..
 
Men som alltid är det skönt att "börja om". Jag ska dock börja med att ta en kopp kaffe för att sedan åka ner till min älskade mormor på västkusten ett par dagar.
 
Men på måndag har Fantomen vanliga kläder igen!
/Pernilla
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pernilla Gillberg

Matvrak på +++23 som äter och dricker oavbrutet.. Äger och driver Hammarströms Fisk i Stockholm sedan 10 år tillsammans med Ulrika Högberg. Världens roligaste ställe i min utsago. Häng på och se vad vi gör där vettja! Väl mött/ Pernilla

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela