tantenpahammarstromsfisk.se

Kentkonsert...

Publicerad 2016-12-16 08:23:07 i Mat,

Som bekant är det december och hos oss mycket att göra.  Vet inte om det är det som gör att jag drömmer extra mycket... Det händer ju mig mycket knasiga saker i vanliga fall men i drömmarna! Härligt när man vaknar skrattandes! Ska gå på Kent i afton så det här inlägget har inget med mat att göra!
 
Ok tolka det här.... vaknade med ett ryck att jag blivit utslängd från Kents konsert...
Det hela började med att Sarah kom på att hon kanske inte tyckte dom var så bra.. Hon som älskat Kent sedan första plattan.
Therese hade visst bokat tvättstugan och Emma kom på att det kanske inte var så smart att lämna en 3 dagars knorv ensam så hon gick hem..
 
Kvar stod jag, dagen till ära sminkad som Bowie i Aladdin sane! Sjukt snygg med andra ord..😳 Kom på kant med en Kentfru i gästlistekön då hon skulle bestämt ha min 10gruppen väska med argumentet "jag hann inte köpa innan de la ner och jag är ju trots allt en Kentfru"! Du kan ju gissa vad jag tyckte...
 
Blev visad till min loge.. Eh så klart?!? Där möttes jag av en gigantisk, bitter, arg, missförstådd italienare som var en del av akten.. Hans roll var att läsa ur " Det går an" av Carl Jonas Love Almquist... Kristallklart på en Kentkonsert heller hur? Nåväl arg som han var och då i första han på politiken i Italien så den skulle han prompt diskutera med mig.. Kan kanske erkänna att jag inte har sån dunderkoll men jag gjorde ett försök...
Mycket Berlusconi blev det! Konserten närmade sig och det var dags! Vi blev visade till gästlisteplatserna där vi skulle sitta. Problemet var att man inte såg ett jota.. Det visade sig att vi inte alls skulle se konserten utan vara någon form av statister...
 
Min roll var att min stol skulle "flyga" genom lokalen när Jocke sjöng 747...(enda låt jag verkligen känner till för övrigt) Kanske inte heller helt toppenbra då jag börjar bli höjdrädd.. Det var nu Jocke fick syn på mig och utbrast (ungefär som när matadoren ser Ferdinand) henne ska vi ju ha!! Du ska ta den store arga italienarens roll!!! Du ska läsa "Det går an"!!!!!  Nu vill jag att du föreställer dig mig sminkad som Aladdin Sane, 10gruppenväska och prickiga Dr Martens och är fullkomligt livrädd för att tala inför grupp! Ridå!!!
Vaknade kallsvettig... Som sagt älskar december! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pernilla Gillberg

Matvrak på +++23 som äter och dricker oavbrutet.. Äger och driver Hammarströms Fisk i Stockholm sedan 10 år tillsammans med Ulrika Högberg. Världens roligaste ställe i min utsago. Häng på och se vad vi gör där vettja! Väl mött/ Pernilla

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela